#30 OppdateringsSPESIAL

Hver 10. episode er en SPESIAL. Siden vi podda lite i høst gjør vi en oppsummering av høsten og gir lytterne svar på alle løse tråder som hang og slang etter vårens episoder

Ta-da!

Forrige uke var begge bortreist og jobba. Therese har vært på Ocean Sound recordings og vært produsent på innspilling med folkemusikkduoen Kviven. Bente er i startgropa på et prosjekt med cellist Marianne Baudouin Lie og har vært på Flerbruket og hatt workhop.

SPESIAL: Høsten

Høstens største prosjekt for Therese var Nordiske musikkdager (NMD) i Bodø der hun var festivalsjef. NMD var også en av høstens store ting for Bente, som hadde verk der.

Bente i rød kjole i verket “The feminist guide to the Sinfonietta”, foto: Martin losvik

På starten av høsten hadde Therese tre urpremierer: Graatarslagjet med Song Cirkus og Britt Pernille Frøholm, In the Cage med Oslo Filharmonien (her er et intervju også) og Wind we, wind swiftly i prosjektet Segia med strykekvartetten Taiga.

Bente har skrevet verk til Susanne Kessel som har bestilt 250 verk i anledning Beethovens 250 årsjubileum. Prosjektet heter 250 Piano pieces for Beethoven. Hun snakker også om kronikken hun hadde i Periskop i høst som hadde et overraskende ettespill (her er oppsummering av hele debatten) og det å skrive tekst, og om det nye prosjektet hennes – en bruktbarnebokhandel på instagram.

Høstens eksotiske

Bente synes det er litt eksotisk å få både slakt og positiv anmeldelse av samme verk i samme publikasjon (Ballade).

Vi oppsumerer våre halvmaraton-erfaringer.

Hva har vi lært denne høsten da

På en orgelkonsert på Nordiske musikkdager lærte Bente at det finne drager i Bibelen og blei helt målløs.

(Psst: Hvis du liker podden så blir vi veldig glad om du sier det i stjerner i podcastspilleren din – det hjelper andre å finne kompoddistene.)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *