Hver 10. episode er en SPESIAL. Siden vi podda lite i høst gjør vi en oppsummering av høsten og gir lytterne svar på alle løse tråder som hang og slang etter vårens episoder
Ta-da!
Forrige uke var begge bortreist og jobba. Therese har vært på Ocean Sound recordings og vært produsent på innspilling med folkemusikkduoen Kviven. Bente er i startgropa på et prosjekt med cellist Marianne Baudouin Lie og har vært på Flerbruket og hatt workhop.
SPESIAL: Høsten
Høstens største prosjekt for Therese var Nordiske musikkdager (NMD) i Bodø der hun var festivalsjef. NMD var også en av høstens store ting for Bente, som hadde verk der.

På starten av høsten hadde Therese tre urpremierer: Graatarslagjet med Song Cirkus og Britt Pernille Frøholm, In the Cage med Oslo Filharmonien (her er et intervju også) og Wind we, wind swiftly i prosjektet Segia med strykekvartetten Taiga.
Bente har skrevet verk til Susanne Kessel som har bestilt 250 verk i anledning Beethovens 250 årsjubileum. Prosjektet heter 250 Piano pieces for Beethoven. Hun snakker også om kronikken hun hadde i Periskop i høst som hadde et overraskende ettespill (her er oppsummering av hele debatten) og det å skrive tekst, og om det nye prosjektet hennes – en bruktbarnebokhandel på instagram.
Høstens eksotiske
Bente synes det er litt eksotisk å få både slakt og positiv anmeldelse av samme verk i samme publikasjon (Ballade).
Vi oppsumerer våre halvmaraton-erfaringer.
Hva har vi lært denne høsten da
På en orgelkonsert på Nordiske musikkdager lærte Bente at det finne drager i Bibelen og blei helt målløs.
(Psst: Hvis du liker podden så blir vi veldig glad om du sier det i stjerner i podcastspilleren din – det hjelper andre å finne kompoddistene.)